Posted in: Bezpieczeństwo Poradniki

Jak wykonać wyciąganie wgnieceń w aucie po gradobiciu?

Przechodzące tego lata nad Polską burze z gradobiciem oznaczają kłopoty dla wielu kierowców. Już grad o średnicy ok. 0,5 cm jest w stanie zrobić wgniotkę w karoserii samochodu. Problem w tym, że po gradobiciu wgnieceń jest zwykle dużo więcej niż, a wyciąganie wgniotek oznacza koszty i sporo czasu. Zobaczmy jak usuwanie wgniotek i wyciąganie wgnieceń po gradobiciu bez lakierowania robią profesjonaliści. Jeśli zastanawiasz się jak wykonywane jest wyciąganie wgnieceń w aucie po gradobiciu bez używania lakieru to czytaj dalej.

Więcej o profesjonalnym usuwaniu wgniotek przeczytasz tutaj: https://lawetamyslenice.pl/wgniotki-usuwanie-wgniecen-bez-lakierowania/

Wyciąganie wgniotek metodą PDR

Wyciąganie wgniotek metodą PDR to najpopularniejsza metoda bezlakierniczego usuwania wgnieceń po gradobiciu. Naprawa uszkodzonej przez grad karoserii bez lakierowania jest w tym przypadku stosunkowo prosta chociaż jak każda tego typu czynność wymaga dużej wprawy i umiejętności.

Warto wiedzieć, że PDR to skrót od Paintless Dent Repair co z języka angielskiego oznacza bezlakierniczą naprawę wgnieceń. Samo słowo „wgniotka” to już typowo polski i stosunkowo młody wynalazek słowotwórczy oznaczający nie mniej, nie więcej jak właśnie wgniecenie blacharskich elementów nadwozia.

Czym więc są wgniotki i jak je rozpoznać?

Wgniotki to lekkie wgniecenia powstałe w strukturze blacharskich elementów karoserii samochodów.

PDR to metoda naprawcza wgniotek karoserii, która doskonale sprawdza się w przypadku usuwania wgnieceń:

  • po gradobiciu
  • będących niewielkimi szkodami parkingowymi
  • powstałych w wyniku aktów wandalizmu
  • będących efektem uderzenia owoców, gałęzi drzew lub innych przedmiotów

Zalety usuwania wgnieceń bez lakierowania

Brak konieczności wykonywania prac lakierniczych w obrębie karoserii podczas usuwania wgniotek jako efektów wspomnianych wyżej zdarzeń brzmi jak zaleta sama w sobie. Bez lakierowania oznacza też że do naprawy wgnieceń nie będzie użyta szpachla. W efekcie cała naprawa nie naruszy struktury powłoki lakierniczej, a profesjonalnie wykonane wyciąganie wgnieceń przywróci fabryczną strukturę lakieru. Żaden miernik grubości powłoki nie wykryją żadnych odstępstw od fabrycznej normy. To tak jakby szkoda nigdy nie miała miejsca!

Wśród innych zalet usuwania wgnieceń bez lakierowania warto wymienić takie jak:

  • oszczędność czasu – naprawa uszkodzonej gradem karoserii metodą PDR oszczędza aż 50-90% czasu ponieważ nie ma konieczności demontażu jakichkolwiek elementów karoserii
  • dużo niższe koszty– usuwanie pojedynczej wgniotki to koszt ok. 50 zł, przy większej liczbie wgnieceń cena za sztukę spada i zawsze będzie niższa od ceny blacharsko-lakierniczej naprawy
  • bez lakieru i bez szpachli – czyli powłoka lakiernicza twojego samochodu zachowa swoje fabryczne parametry dotyczące m.in. grubości lakieru
  • minimalne ryzyko utraty wartości przez uszkodzony gradem lub w wyniku innego zdarzenia pojazd
  • po wgniotkach naprawionych PDRem nie pozostaje żaden dostrzegalny ślad
  • nie stracisz gwarancji na powłokę lakierniczą bo nikt się nie zorientuje, że cokolwiek było naprawiane

Jak wykonywane jest usuwanie wgnieceń po gradobiciu?

Technik PDR czyli przeszkolony i doświadczony specjalista usuwania wgnieceń bez lakierowania. Dysponuje on specjalistycznymi narzędziami do usuwania wgniotek, które gwarantują szybkie, sprawne i solidne wykonanie usługi.

Wśród dostępnych technik PDR wyróżniamy masowanie blachy oraz usuwanie wgnieceń z wykorzystaniem specjalnej kompozycji chemicznej kleju do napraw blacharskich.

Masowanie blachy w wykonaniu profesjonalisty nie wymaga szerszego omówienia. Warto jedynie wiedzieć, że ta technika naprawy wniotek pozwala przywrócić fabryczny wygląd i strukturę lakieru karoserii uszkodzonego gradobiciem pojazdu.

Z kolei wyciąganie wgnieceń klejem może, ale nie musi oznaczać, że lakier jednak będzie potrzebny, ale to czego nie będzie trzeba użyć na pewno to szpachla. Taki swoisty kompromis między pełną naprawą lakierniczo-blacharską, a klasycznym PDRem bez lakierowania. Kleju używa się do usuwania wgniotek w trudno dostępnych miejscach i tam gdzie zastosowania innych narzędzi jest nieefektywne. Na wgniotkę punktowo aplikuje się klej, a następnie wyciąga ją przy pomocy odpowiednio dobranego adaptera. Brzmi prosto, ale wymaga sporo wprawy by przywrócony został fabryczny kształt powierzchni naprawianego elementu karoserii.

Ile trwa i gdzie wykonać usuwanie wgnieceń bez lakierowania metodą PDR?

To jak długo potrwa usuwanie wgnieceń w przypadku twojego pojazdu zależy m.in. od ilości powstałych w wyniku gradobicia wgniotek. Im więcej drobnych uszkodzeń lakieru tym naprawa potrwa dłużej. Niezależnie od sytuacji i tak zaoszczędzisz nawet połowę czasu w stosunku do tradycyjnych napraw lakierniczych.

Jeśli twój samochód ucierpiał w skutek gradobicia i powstałe wgniotki koniecznie trzeba usunąć to warto wybrać warsztat samochodowy gdzie technik PDR jest doświadczonym specjalistą. Przy okazji upewnij się, że zakład mechaniczny, któremu zlecisz zadanie dysponuje odpowiednim pomieszczeniem ze specjalnym oświetleniem. Po pierwsze odpowiednie światło jest niezbędne do prawidłowego usunięcia wgnieceń, a poza tym w takich doskonałych warunkach oświetleniowych łatwiej ocenisz jakość wykonania usługi naprawczej po jej zakończeniu.

Jeśli szukasz profesjonalisty wyciągania wgniotek w Krakowie lub okolicach to zapraszamy do skorzystania z profesjonalnych usług usuwania wgnieceń bez lakierowania metodą PDR w firmie Scyz-Gum w podkrakowskich Myślenicach. Firmę zlokalizujesz na mapach Google i zobaczysz kilka przykładowych zdjęć przed i po usuwaniu wgniotek po gradobiciu i innych zdarzeniach tutaj: Warsztat Samochodowy – Usuwanie Wgnieceń: 32-400 Myślenice, ul. 3-go Maja 22.